ابراهیمی، حسن و محمدحسین وفاییان (1393)، «امکان انتزاع مفاهیم کثیر ازحیث واحد در مسئلۀ توحید صفات ازدیدگاه صدرالمتألهین»، دوفصلنامۀ فلسفه و کلام اسلامی، س 47، ش 1.
ابنبابویه، محمد بن علی (1398 ق)، التوحید، تصحیح سیدهاشم حسینی طهرانی، قم: جامعۀ مدرسین.
ابنسینا، حسین بن عبدالله (1326 ق)، «أقسام العلوم العقلیه»، در: تسع رسائل فی الحکمۀ و الطبیعیات، قاهره: دارالعرب.
ابنسینا، حسینبنعبدالله (1363)، المبدأ و المعاد، به کوشش عبدالله نورانی، تهران: مؤسسۀ مطالعات اسلامی.
ابنسینا، حسینبنعبدالله (1404الف)، التعلیقات، تحقیق عبدالرحمن بدوی، بیروت: مکتبۀ الأعلام الإسلامی.
ابنسینا، حسینبنعبدالله (1404ب)، الشفاء (إلهیات)، تحقیق سعید زائد، قم:مکتبة آیةاللّه المرعشی.
احسائی، احمد بن زینالدین (1427)، شرح العرشیه، مقدمه و تحقیق صالح احمد الدباب، بیروت:مؤسسۀ شمس هجر و مؤسسۀ البلاغ.
احسائی، احمد بن زینالدین (1428)، شرح المشاعر، مقدمه و تحقیق توفیق ناصر البوعلی، بیروت: مؤسسۀ الإحقاقی و مؤسسۀ البلاغ.
احسائی، احمد بن زینالدین (1430)، «اعتباریه»، در:جوامع الکلم، ج1، بصره:مطبعۀ الغدیر.
احمدوند، معروفعلی (1389)، رابطۀ ذات و صفات الهی، قم:مؤسسۀ بوستان کتاب.
آشتیانی، مهدی (1377)، اساسالتوحید؛مبحث قاعدۀ الواحد لایصدر عنه الواحد، تصحیح جلالالدین آشتیانی، تهران: امیرکبیر.
آشتیانی، جلالالدین (1376)، حواشی بر شرح رسالة المشاعرلاهیجی، تهران: امیرکبیر.
آملی، محمدتقی (1374)، درر الفوائد، قم: دارالتفسیر.
برنجکار، رضا (1393)، روششناسی علم کلام؛ اصول استنباط و دفاع در عقاید، تهران: سمت.
بهمنیاربنمرزبان (1375)،التحصیل، تصحیح و تعلیق مرتضی مطهری، تهران: دانشگاه تهران.
تبریزی، رجبعلی (1385)، «رسالۀ اثبات واجب»، در: حکمت الهی در متون فارسی، گردآوری و تصحیح عبدالله نورانی، تهران: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و دانشگاه تهران.
جوادی آملی، عبداللّه (1386)، رحیق مختوم، تحقیق حمید پارسانیا، ج 2-5، قم: مرکز نشر اسراء.
حائری یزدی، مهدی (1384)، کاوشهای عقل نظری، پیشگفتار مصطفی محقق داماد، تهران: مؤسسۀ پژوهشی حکمت و فلسفۀ ایران.
حسینی طهرانی، سیدهاشم (1365)، توضیحالمراد، تهران: مفید.
حسینی، سیدعبدالرحیم و محمود هدایتافزا (1394)، «مبادی نظری ترادف مفهومی صفات حقیقی خداوند ازمنظر ابنسینا و شیخ احسائی»، دوفصلنامۀ حکمت سینوی، ش 53،تهران: دانشگاه امام صادق (ع).
حلی، حسنبنیوسف (1413)، کشفالمراد فی شرح تجرید الإعتقاد، تصحیح و مقدمه و تحقیق و تعلیقات حسن حسنزادۀ آملی، قم:مؤسسة النشر الإسلامی.
ذبیحی، محمد (1392)، فلسفۀ مشاء؛با تکیه بر اهمآرایابنسینا، تهران: سمت.
سبزواری، ملا هادی (1360)، تعلیقات علی الشواهد الربوبیة، تصحیح و تعلیق سیدجلالالدین آشتیانی، مشهد: المرکز الجامعی للنشر.
سعادت مصطفوی، سیدحسن (1393)، دروس الهیات نجات، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
سهروردی، یحیی بن حبش (1375الف)،«التّلویحاتاللّوحیهوالعرشیه»، در:مجموعه مصنّفات، ج 1، تهران: مؤسسۀ مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
سهروردی، یحیی بن حبش (1375ب)،«المشارع و المطارحات»، در:مجموعه مصنّفات، ج1، تهران، مؤسّسۀ مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
شبر، سیدعبداللّه (1424)، حق الیقین فی معرفة اصول الدین، قم: أنوار الهدی.
شهرستانی، محمدبنعبدالکریم (1364)، الملل و النحل، تصحیح محمد بدران، قم: الشریف الرضی.
شیرازی،صدرالدین محمدبنابراهیم (1363)،المشاعر، تهران: طهوری.
شیرازی،صدرالدین محمدبنابراهیم (1382)، الشواهد الربوبیة فی المناهج السلوکیة، تصحیح و مقدمه سیدمصطفی محقق داماد، تهران: بنیاد حکمت اسلامی صدرا.
شیرازی،صدرالدین محمدبنابراهیم (1383)،شرح اصول الکافی، مقدمه و تصحیح محمد خواجوی، تهران، مؤسسۀ مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
شیرازی،صدرالدین محمدبنابراهیم (1981)،الحکمة المتعالیة فی الأسفار العقلیة الأربعة، تعلیقات حاجی سبزواری و علامه طباطبایی، بیروت: دارالاحیاء التراث العربی.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (1362)، نهایةالحکمة، قم:مؤسسۀ النشر الاسلامی التابعۀ لجماعۀالمدرسین.
فاخوری، حنا (1373)، تاریخ فلسفه در جهان اسلامی، ترجمۀ عبدالمحمد آیتی، تهران: علمی و فرهنگی.
فاضل مقداد، ابنعبداللّه السیوری (1422ق)، اللوامع الإلهیه فی المباحث الکلامیه، تحقیق و تعلیقات قاضی طباطبایی، قم: دفتر تبلیغات اسلامی.
فضلی، علی (1389)، حیثیت تقییدی در حکمت صدرایی، قم: نشر ادیان.
لاهیجی، عبدالرزاقبن علی (1383)، گوهرمراد، با مقدمۀ زینالعابدین قربانی، تهران: سایه.
فیاضی، غلامرضا (1387)، هستی و چیستی در مکتب صدرائی، تحقیق و نگارش حسینعلی شیدانشید، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
قاضیسعید قمی، محمدسعیدبن محمدمفید (1362)،کلید بهشت، مقدمه و تصحیح سیدمحمد مشکات، قم: الزهرا.
قاضیعبدالجبار معتزلی، ابناحمد (1422)، شرح اصول الخمسة، تعلیقات احمدبنالحسین، بیروت: دارالاحیاء التراث العربی.
کلینی، محمد بنیعقوب (1407)، الکافی، تصحیح علیاکبر غفاری و محمد آخوندی، تهران: دارالکتب الإسلامیهًْ.
کوربن، هانری (1381)،مقدمه بر المشاعر صدرالمتألهین شیرازی، ترجمه و پیشگفتار کریم مجتهدی، به ضمیمۀ متن فارسی المشاعر ترجمه و شرح بدیعالملک میرزا عمادالدوله، تهران: بنیاد حکمت اسلامی صدرا.
لاهیجانی، محمدجعفر بن محمد (1376)، شرح رسالة المشاعر، با حواشی سیدجلالالدین آشتیانی، تهران: امیرکبیر.
مازندرانی، محمدصالحبن احمد (1382ق)، شرح اصول الکافی، تصحیح و تعلیقات ابوالحسن شعرانی، تهران:اسلامیه.
مجلسی، محمدباقر (بیتا)، حق الیقین، تهران: اسلامیه.
مظفر، محمدرضا (1382)، فلسفه و کلام اسلامی، ترجمۀ ابوالفضل محمودی و محمد محمدرضایی، قم: بوستان کتاب.
میرداماد، محمدباقر بن محمد (1367)،القبسات، تهران: دانشگاه تهران.
میرداماد، محمدباقر بن محمد (1376)، تقویم الایمان و شرحه کشف الحقایق، شرح میرسیداحمد علوی، مقدمه و تحقیق علی اوجبی، تهران: مؤسسۀ مطالعات اسلامی.
هدایتافزا، محمود (1390)، «اثبات صانع در مکتب تفکیک»، کتاب ماه فلسفه،ش 48، تهران: خانۀ کتاب.
هدایتافزا، محمود (1391)، «کاستیهای هستی و چیستی»، کتاب ماه فلسفه،ش 60، تهران: خانۀ کتاب.
هدایتافزا، محمود و شاکر لوائی (1394)، «مقایسهای بین وجود و ماهیت صدرایی با نومن و فنومن کانتی»، فصلنامۀ آینۀمعرفت، ش 43،تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
یزدانپناه، سیدیداللّه (1389)، مبانی و اصول عرفان نظری، نگارش سیدعطاء انزلی، قم: مؤسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی.