ابنسینا، حسینبنعبدالله (1383).الإشارات و التنبیهات. مع الشرح لنصیرالدین الطوسی و شرح الشرح لقطبالدین الرازی، قم: نشر البلاغة.
---------- (1385). الإلهیات من کتاب الشفاء. تحقیق حسن حسنزاده الآملی. قم: مؤسسۀ بوستان کتاب.
---------- (1404).التعلیقات. تحقیق عبدالرحمن، قم: مکتبة الإعلام الإسلامی.
---------- (1428 الف).الشفاء: المنطق: المدخل. تصدیر طه حسین باشا؛ مراجعة ابراهیم مدکور؛ تحقیق الأب قنواتی، محمود الخضیری، فؤاد الإهوانی. قم: منشورات ذوی القربی.
---------- (1428 ب).الشفاء: المنطق: الجدل. راجعه و قدم له ابراهیم مدکور؛ تحقیق أبوالعلا عفیفی. قم: منشورات ذوی القربی.
---------- (1989).رسالة الحدود← الأعسم.
استریت، تونی (1393). «قیاسهای موجّه در منطق سهروردی». ترجمۀ مهدی عظیمی، در سهروردیپژوهی، به کوشش علی اوجبی، تهران: خانۀ کتاب.
الأعسم، عبد الأمیر (1989م). المصطلح الفلسفی عند العرب. القاهرة: الهیئة المصریة للطباعة والنشر.
سهروردی (1380).حکمة الإشراق، در مجموعة مصنفات شیخ اشراق، ج2، تصحیح و مقدمه هانری کربن. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
ضیائی، حسین (1384). معرفت و اشراق در اندیشۀ سهروردی. ترجمۀ سیما سادات نوربخش، تهران: فرزان.
عظیمی، مهدی (1393). ماهیت منطق و منطق ماهیت: شرح منطق اشارات (نهج اول و دوم)، قم: مجمع عالی حکمت اسلامی.
Street, Tony (2008). “Suhrawardi on Modal Syllogisms,” in Islamic Thought in the Middle Ages, Anna Akasoy&Wim Raven (eds.) Brill, Leiden & Boston, pp. 163-178.
Walbridge, John (2000). The Leaven of the Ancients: Suhrawardi and the Heritage of the Greeks,Albany: State University of New York.