کتابنامه
پاتانجالی (1397)،رسالۀ پاتانجال،ترجمه و شرح و بررسی ابوریحان بیرونی، درآمد و برگردان متن و شرح تطبیقی ازبرزو قادری، تهران: نشر سورا.
شایگان، داریوش (1382)،آئینهندو و عرفاناسلامی، رسالۀ دکتری داریوش شایگان، ترجمۀ جمشید ارجمند، تهران: فرزان روز.
شایگان، داریوش (1346)،ادیانومکتبهایفلسفیهند، تهران:دانشگاه تهران.
شایگان، داریوش (1356)،آسیادربرابر غرب،تهران: مرکز ایرانی مطالعۀفرهنگها.
شایگان، داریوش (1357)،بتهایذهنیوخاطرةازلی،تهران: مرکز ایرانی مطالعۀفرهنگها.
شایگان، داریوش (1368)،«محمد داراشکوه، بنیانگذار عرفان تطبیقی»،ایراننامه،س 8، ش 2، آذر.
شایگان، داریوش (1376)،زیرآسمانهایجهان، مصاحبه با رامینجهانبگلو، ترجمۀنازی عظیما،تهران: فرزان روز.
شایگان، داریوش (1397)،فانوسجادوییزمان، نگاهی به رمان درجستوجوی زمان ازدسترفته،اثر مارسل پروست،تهران: فرهنگ معاصر.
شایگان، داریوش (1388)،«زمینههای فکری طرح گفتوگوی تمدنها»،ترجمۀفرزاد حاجی میرزایی،بخارا، ش 74، بهمن و اسفند.
شایگان، داریوش (1371)،هانریکربن،آفاقتفکرمعنویدراسلامایرانی، ترجمۀ باقر پرهام، تهران: آگاه.
شایگان، داریوش (1393)،پنجاقلیمحضور،بحثیدربارةشاعرانگیایرانیان،تهران: فرهنگ سام.
شایگان، داریوش (1395)،درجستوجویفضاهایگمشده(مجموعهمقالات)، تهران: فرهنگ معاصر.
شایگان، داریوش (1397)،افسونزدگی جدید، هویتچهلتکه،وتفکرسیار،ترجمۀفاطمه ولیانی،تهران: فرزان روز.
شایگان، داریوش (1394)،جنونهوشیاری (دربارۀ شارل بودلر)، تهران: نظر.
شایگان، داریوش (1396)،«خاطرات داریوش شایگان از سه حکیم:علامه طباطبایی، الهی قمشهای، و سیدجلال الدین آشتیانی»،روزنامۀاطلاعات، شنبه ۱۳۹۶/۱۲/۱۲.
شایگان، داریوش (1397)،«روایت سیدهادی خسروشاهی از شایگان»،شرق،ش3137، سهشنبه ۱۱ اردیبهشت، صفحۀ 10.
شایگان، داریوش و دیگران (1379)،اندیشۀغربیوگفتوگویتمدنها، مجموعهمقالات همایش 1977 مرکز ایرانی مطالعه فرهنگها،ترجمۀباقر پرهام، فریدون بدوهای، و خسرو ناقد،تهران: فرزان روز.
شایگان، داریوش (1389)،آمیزشافقها؛منتخباتیازآثار،با گزینش و تدوین محمدمنصور هاشمی،تهران: فرزان روز.
شایگان، داریوش (1373)،«عطیلات در تاریخ»،ترجمۀعلیرضا منافزاده،گفتوگو، ش 6.
فراستخواه، مقصود (1396 الف)،«سنخشناسی کنشگران مرزی»،همایش دولت و مردم در تاریخ ایران، یکشنبه سوم اردیبهشتماه1396، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،بازنشر در اعتماد، دوشنبه 18 اردیبهشت 1396، صفحۀ 7.
فراستخواه، مقصود (1396 ب)،«حل مسئلۀ ایران درگرو فضاهای میانجی میان دولت و مردم است»،ماهنامۀ اجتماعی، اقتصادی، فرهنگیایران فردا،دورۀ جدید، ش 30، خرداد.
فراستخواه، مقصود (1396 ج)،«کنشگر مرزی و ظرفیتهایش برای تغییر»، در:پویشفکریتوسعه، محسن رنانی وهمکاران، بازنشر در شرق، دوشنبه ۹/11/۱۳۹۶.
فراستخواه، مقصود (1396 د)،«نقد و بررسی آرا و اندیشههای احسان نراقی»، انجمن جامعهشناسی ایران، ٢٩ بهمن ماه 1396، بازنشر در روزنامۀاعتماد، ش4041، 13/12/96، صفحۀ14(سیاستنامه).
فراستخواه، مقصود (1397 الف)،«کنشگرانمرزیدر تاریخ معاصر ایران و نقش آنها در ظرفیتسازی و نهادسازیبرای توسعۀ ایران»،مقالۀارائهشده در همایش علمی تحزب و توسعه،20/2/97، تالار وزارت کشور، تهران.
فراستخواه، مقصود (1397ب)،«اختلاف برسر حقیقت را چه کنیم؟فلسفۀ بِینا، دیدار،و گفتوگو»،فصلنامۀپویه، شماره 5 و 6، پاییز و زمستان.
فراستخواه، مقصود (1397ج)،نکنشگران مرزی در ایران؛ و تقلاهای ناتمام صلح، وفاق، و همبستگی اجتماعی»،دومین همایش صلح، وفاق اجتماعی، و همبستگی ملی،انجمن علمی مطالعات صلح، 10/12/97.
فراستخواه، مقصود (1398)،«کنشگری مرزی درمیان دیوان و ایوان، گفتوگو با مقصود فراستخواه»،ایران، 17/4/1398، صفحۀ اندیشه.
ملایی توانی، علیرضا،محمدحسین محمدی،و لیدا ملکی (1394)،اسنادیازبنیادفرهنگایران،گزارشطرحپژوهشی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
Shayegan,D.(1997), Cultural Schizophernia; Islamic Societies Confronting the West, Syracuse University Press.