@article { author = {Khademi, Manouchehr}, title = {Subscription Spiritual (Verbal Account of a Review Article Manouchehr Bozorgmehr)}, journal = {Contemporary Wisdom}, volume = {3}, number = {2}, pages = {45-82}, year = {2013}, publisher = {IHCS}, issn = {2383-0689}, eissn = {2383-0697}, doi = {}, abstract = {The proof of the existence of spiritual sharing and mutual funds Hkma deny its literal, have argued that the reasons can be particularly important and Three reasons are as follows: 1. despite being part of the divider and Necessary and possible. 2. Doubt in the minds and the properties of objects entities Dogma and with absolute certainty. 3. despite the lack of a single mixed. However, among the contemporary wisdom, the late master, Mr. Manouchehr Bozorgmehr, in an article that I share with no verbal, the printing and has been publishing, The reasons for the criticism and rejection And then there claiming to be a literal and its negation are spiritual sharing. But the writer of this article has tried to review and analyze data on their critics and to criticize a member of a spiritual existence, Remains constant and persists. Based on the principles Sadraean rejected the criticism that a void and shall And the reasons for the desired triplet Pros and accuracy reveal In the last Contrary to vote and comment Bozorgmehr I therefore Subscription spiritual.}, keywords = {Manouchehr Bozorgmehr,univocacy,equivocacy,concept and extension,outside the predicate,absolute and bound}, title_fa = {اشتراک معنوی وجود نقدِ مقالة «اشتراک لفظی وجود» از منوچهر بزرگمهر}, abstract_fa = {حکما برای اثبات اشتراک معنوی وجود و ابطال مشترک لفظی بودن آن به گونه‌ای استدلال کرده‌‌اند که می‌‌توان سه دلیل ذیل را اهم و اخص آن دلایل دانست. این سه دلیل عبارت‌اند از: 1. مقسم واقع‌شدن و قابل قسمت‌بودن وجود به واجب و ممکن و جوهر و عرض؛ 2. تردید ذهن و تردد گمان، در خصوصیات ماهیات اشیا، با بقای جزم و یقین به مطلق وجود؛ 3. واحدبودن نقیض وجود، یعنی عدم. این در حالی ‌است که، از میان حکمای معاصر، منوچهر بزرگمهر در مقاله‌‌ای که از ایشان، با نام «اشتراک لفظی وجود»، چاپ شده است، دلایل مزبور را ارزیابی و نقد می‌کند و آن‌گاه مدعی مشترک لفظی‌بودن وجود و نفی اشتراک معنوی آن شده‌ است. نگارنده در این نوشتار کوشیده است همة نقدهای بزرگمهر را عیناً نقل و سپس آن‌ها را جزء به جزء بررسی و نقد کند و همچنین، با ابتنای بر اصول و مبانی صدرایی به ایضاح نقاط ضعف نقدهای وی بپردازد و یک به یک آن‌ها را ‌‌باطل و طرد کند و جوانب صحت و دقت منطوی در بطن دلایل سه‌گانة مورد نظر را ظاهر سازد و برخلاف رأی و نظر وی، اشتراک معنوی وجود را نتیجه ‌‌بگیرد.}, keywords_fa = {منوچهر بزرگمهر,اشتراک معنوی,اشتراک لفظی,مفهوم و مصداق,خارج محمول,مطلق و مقید}, url = {https://wisdom.ihcs.ac.ir/article_754.html}, eprint = {https://wisdom.ihcs.ac.ir/article_754_31e62d91f0a472308ca5d36807b898d2.pdf} }